پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 118480
چرا رهبر معظم انقلاب بر مسلح کردن فلسطينيان تأکيد دارند؟
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 3145

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، با توجه به وقايع اخير فلسطين و حملات وحشيانه رژيم صهيونيستي به نوار غزه، رهبر انقلاب در بيانات اخيرشان به تحليل اوضاع فلسطين پرداختند. مسئله مقاومت مردمي و لزوم رساندن سلاح به فلسطين و کرانه باختري، دو مسئله‌اي بود که مورد تأکيد حضرت آيت الله خامنه‌اي قرار گرفت.

دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت الله خامنه‌اي در مطلبي به چرايي اين دو مسئله براساس بيانات رهبر انقلاب پرداخته شده است:

 1. چرا مقاومت تنها راه نجات فلسطين است؟

هر کسي از راه مقاومت پا پس کشيد ضرر کرد

هر کسي از فلسطيني‌ها که از راه مقاومت پايش را کنار گذاشت، ضرر کرد. اسرائيل در خواست صلح صادق نيست؛ اگرچه اگر صادق هم بود، غلط ميکرد و او در اينجا حق ندارد؛ اما صادق هم نيست. آن کساني که در راه مذاکره وارد شدند، مجبور شدند تحميلات دشمن را قبول کنند. اگر يک لحظه پايشان را از مسير تحميلات دشمن دور گذاشتند، يا حذف شدند يا تحقير شدند؛ که شما نمونه‌هاي هر دواش را ملاحظه کرديد و ديديد. بعضي‌ها را حذف کردند، بعضي‌ها را هم تحقير و تدري‌ء کردند. راه قدس، راه فلسطين، راه نجات مسئله‌ي فلسطين و حل مسئله‌ي فلسطين، جز راه مبارزه نيست، ... آن کسي که اين راه را قبول ندارد، چه دانسته و چه ندانسته، دارد به مسئله‌ي فلسطين ضربه ميزند. اگر دانسته باشد، اسمش خيانت است؛ اگر ندانسته باشد، اسمش جهل و غفلت است؛ علي‌ايّ‌حال ضربه است به مسئله‌ي فلسطين؛ ضربه ميزنند به مسئله‌ي فلسطين. فلسطين هيچ راهي جز مقاومت ندارد؛ اين را بايد بگويند، بايد بخواهند؛ دولتهاي اسلامي هم بايد همين را تکرار کنند.

1388/12/08

2. مسأله تجهيز و کمک به فلسطين چه ضرورتي دارد؟

هدف دشمن از خلع سلاح فلسطين، سهولت حمله به آن است

امروز مسئله‌ى غزه، مسئله‌ى اول دنياى اسلام است. اين [است] که پيغمبر فرمود: مَن اَصبَحَ وَ لَم يَهتَمَّ بِاُمورِ المُسلِمين فَلَيسَ بِمُسلِم؛ اهتمام به اين امر، در صدر اهتمامات همه‌ى دنياى اسلام بايد قرار بگيرد. آحاد مردم، ملتها، دولتها بالخصوص، مسئولان کشورها، مسئولان دولتها بايستى همه به فکر بيفتند. دو کار بايد انجام بگيرد: يک کار کمک به مظلوم است؛ که اين کمک به مظلوم به معناى فراهم کردن امکانات حياتى آنها است. امروز آنها به غذا احتياج دارند، به دارو احتياج دارند، به بيمارستان احتياج دارند، به آب احتياج دارند، به برق احتياج دارند، به بازسازى منازلشان و شهرشان و مسکنشان احتياج دارند، دنياى اسلام موظف است اينها را فراهم کند. اينها به سلاح هم احتياج دارند؛ دشمن ميخواهد دست اينها را از سلاح خالى کند، تا هروقت اراده کرد و ميلش کشيد - سرِ يک بهانه‌اى يا بى‌بهانه - به اينها حمله کند؛ اينها هم هيچ نتوانند از خودشان عکس‌العمل نشان بدهند؛ دشمن اين را ميخواهد. بايد در مقابل اين خواست ناحق دشمن، عزم دنياى اسلام خودش را نشان بدهد. اين کار اولى است که بايستى انجام بگيرد که کمک به مظلوم است؛ وَ لِلمَظلومِ عَونا؛ عون مظلوم باشيد، کمک مظلوم باشيد. اين کمک، کمکى است که به عهده‌ى همه‌ى دنياى اسلام است. ما به دولتهاى مسلمان از همين‌جا - سفراى دولتهاى مسلمان اينجا حضور دارند - ميگوييم: بياييد بر سرِ کمک‌رسانى به مردم غزه و غلبه‌ى بر موانعى که رژيم صهيونيستى در سرِ اين راه به‌وجود آورده است، باهم همدست بشويم، باهم کار کنيم و انواع و اقسام کمکها را به اينها برسانيم. 1393/05/07

فلسطين بايد در مقابل رژيم صهيونيستي توان دفاعي داشته باشد

سردمداران سياسى استکبار ميگويند بايد حماس و جهاد را خلع سلاح کنيم. يعنى چه خلع سلاح کنيم؟ يعنى حالا اينها يک تعدادى موشک دارند که در مقابل حملات بىامان دشمن لااقل از خودشان مختصرْدفاعى بکنند، [اما] همين را هم بايد از آنها بگيريم؛ اصلاً بايد فلسطين - از جمله غزه - جورى باشد که هر وقت دشمن صهيونيست اراده کرد بتواند حمله کند، بتواند هر آتشى روشن کند، آنها هم اصلاً نتوانند از خودشان دفاع کنند؛ اينها اين را ميخواهند. رئيس جمهور آمريکا فتوا صادر کرده است که بايد مقاومت خلع سلاح بشود! بله، معلوم است؛ ميخواهيد خلع سلاح شود تا همين مقدار ضربهاى را هم که در مقابل اينهمه جنايت وارد ميکند، نتواند وارد کند؛ ما عرض ميکنيم بهعکس، همهى دنيا و بخصوص دنياى اسلام، موظفند هرچه ميتوانند به تجهيز ملت فلسطين کمک کنند.

1393/05/07

تنها با برخورد قدرتمندانه ميتوان آدم‌کشي‌هاي رژيم صهيونيستي را متوقف کرد

در مقابله‌‌ى با رژيم صهيونيستى، بايد از سوى فلسطينى‌‌ها دست قدرت نشان داده بشود. کسى گمان نکند که اگر چنانچه موشکهاى غزه نبود، رژيم صهيونيستى کوتاه مى‌‌آمد؛ نخير. حالا شما نگاه کنيد ببينيد در کرانه‌‌ى باخترى چه ميکنند! در کرانه‌‌ى باخترى که موشکى وجود ندارد، سلاحى وجود ندارد، تفنگى وجود ندارد؛ آنجا تنها ابزار و سلاح مردم، سنگ است؛ ببينيد آنجا رژيم صهيونيستى  دارد چه‌‌کار ميکند: هرچه از دستش بر بيايد، خانه‌‌هاى مردم را خراب ميکند، باغهاى مردم را خراب ميکند، زندگى مردم را نابود ميکند، آنها را به خوارى و ذلت ميکشاند، تحقير ميکند؛ اگر لازم شد آب را رويشان ميبندد، برق را رويشان ميبندد؛ کسى مثل ياسر عرفات را که اين‌‌همه با صهيونيست‌‌ها همراهى کرد، نتوانستند تحمل کنند، محاصره‌‌اش کردند، تحقيرش کردند، مسمومش کردند، نابودش کردند. اين‌‌جور نيست که اگر چنانچه دست قدرت در مقابل صهيونيست‌‌ها نشان ندهيم، آنها به کسى رحم کنند، ملاحظه‌‌ى کسى را بکنند، حق کسى را رعايت کنند، ابداً؛ تنها علاجى که تا قبل از نابودىِ اين رژيم وجود دارد عبارت است از اينکه فلسطينى‌‌ها بتوانند قدرتمندانه برخورد کنند؛ اگر قدرتمندانه برخورد کردند، احتمال اينکه طرف مقابل - که همين رژيم گرگ‌‌صفتِ خشن است - کوتاه بيايد، وجود دارد؛ کمااينکه الان دارند با همه‌‌ى توان دنبال آتش‌‌بس ميگردند؛ يعنى بيچاره شدند. آدم‌‌کشى ميکند، کودک‌‌کشى ميکند، قساوت بيرون از حد و اندازه‌‌ى معقول بشرى نشان ميدهد، اما در عين حال عاجز هم هست؛ يعنى در يک محذور، در يک گرفتارى سخت گرفتار است؛ لذا دنبال آتش‌‌بس است. لذا بنده عقيده‌‌ام اين است، اين اعتقاد ما است که کرانه‌‌ى باخترى هم مثل غزه بايد مسلح بشود. دست قدرت [لازم است‌‌]. کسانى‌‌که علاقه‌‌مند به سرنوشت فلسطينند، اگر ميتوانند کارى بکنند، کار اين است؛ در آنجا هم بايد مردم را مسلح کنند. تنها چيزى که ممکن است از محنت فلسطينى‌‌ها بکاهد، عبارت است از همين که دست قدرت داشته باشند، بتوانند قدرت‌‌نمايى بکنند؛ والا با برخورد رام و مطيع و سازش‌‌کارانه، هيچ کارى به نفع فلسطينى‌‌ها انجام نخواهد گرفت و از خشونت اين موجود خشن و خبيث و گرگ‌‌صفت چيزى کاسته نخواهد شد.

1393/05/01

کمک ملتهاي اسلامي به مبارزان فلسطيني يک تکليف شرعي و الهي و انساني است

ملتهاي اسلامي به هر نحو که ميتوانند، بايد انواع کمکهاي خودشان را به آن مردمي که دارند در داخل فلسطين مبارزه ميکنند، برسانند؛ اين يک تکليف شرعي و الهي و انساني است.

  اگر امروز شما مسلمانان عقب بنشينيد، بدانيد که دشمن يک سنگر جلو ميآيد - دشمني که تمام نميشود - اسرائيل يک سنگر جلو ميآيد؛ امريکا که دشمن جهان اسلام است، يک سنگر جلو ميآيد. اگر شما عقب بنشينيد، آنها جلو ميآيند. دشمني ميان آنها و ميان شما امت اسلام که تمام نخواهد شد. خواسته‌هاي استکبارىِ استکبار که تمامي ندارد.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html